Z przyjemno¶ci± pragnê og³osiæ, i¿ nowoczesny, rewolucyjny w ¶wiecie PBF'ów o tej tematyce system rozgrywki, zaczyna z dniem dzisiejszym obowi±zywaæ. A zatem koniec z liniowo¶ci±, ma³ym realizmem i przewidywalno¶ci± walk! Od teraz w po³±czeniu z nowymi umiejêtno¶ciami, pojedynki bêd± ciekawe, emocjonuj±ce, realistyczne i nieprzewidywalne. A oto i obowi±zuj±ce od chwili obecnej zasady.
Bez zmian w konfrontacjach postów, sêdzia ma jedynie za zadanie przy wy³onieniu zwyciêzcy zaznaczyæ ró¿nicê postów w skali 1-4 (Kolosalna/Standardowa/Niewielka - w skrajnych przypadkach, kiedy wskazanie zwyciêzcy okazuje siê nadzwyczaj trudne, minimalna).
Na podstawie tego z jak± ró¿nic± pokonali¶my przeciwnika w ostatniej konfrontacji, opisujemy nasz± dominacjê nad nim w wiêkszym lub mniejszym stopniu. W po¶cie z inicjatyw± umieszczamy 6 akcji, z czego czê¶æ powinna byæ zadana przez naszego przeciwnika. Powinny byæ to jednak nieefektywne na d³u¿sz± metê próby obrony, ni¿ ruchy za spraw± których przejmowa³ by na pewien czas inicjatywê. Przyk³ad:
Dobrze:
"Tak oto, kiedy przeciwnik biegnie w moj± stronê, powalam go na ziemiê efektownym Flajpack'iem. Nastêpnie podnoszê go z maty, by po silnym Irish Weap'ie pos³aæ jego osobê w liny, kiedy ku memu zdziwieniu, moja próba wykonania Clothesline'a zostaje skontrowana zaskakuj±c± Hurricanran±. Po tym nag³ym zwrocie akcji podnios³em siê do¶æ szybko. Przeciwnik by³ na ten fakt przygotowany i ju¿ zmierza³ w moj± stronê, kiedy obali³em go na ziemiê potê¿nym Big Boot'em. By³o gor±co, jednak po raz kolejny pokaza³em, i¿ nie sposób mi dorównaæ."
¬le:
"Po wyrzuceniu przeciwnika poza granice ringu postanowi³em pój¶æ za ciosem i dobiæ go Asai Moonsault'em. Wtem jednak przeciwnik nieoczekiwanie zbyt szybko odzyska³ ¶wiadomo¶æ, co pozwoli³o mu skontrowaæ akcjê cholernie mocnym Chokeslam'em. Po tym zdarzeniu d³ugo nie odzyskiwa³em przytomno¶ci, a oponent zacz±³ dominowaæ w tym starciu"
Im wiêksza ró¿nica poziomu postów, tym mniej takowych przeb³ysków przeciwnik powinien otrzymywaæ - jednak przegiêcie oznacza b³yskawiczn± kontrê, która w przypadku 100%'owej poprawno¶ci, nastêpowaæ powinna oko³o 10-13'ego movesa.
U¿ycie finishera dozwolone jest ju¿ po 5 akcjach zainkasowanych przez rywala, jednak¿e poza sam± kontr±, nie mo¿e siê on udaæ przed otrzymaniem dwóch SM, które z kolei nie powinno doj¶æ do skutku przed 9't± akcj± (nie dotyczy kontry).
Przez pierwsze 2 tygodnie bêdziemy testowaæ, jak wygl±da to w praktyce, a zatem mo¿liwe s± zmiany.
Przyk³adowa walka
Przyk³ad oczywi¶cie bez UM, które zosta³y ustawione tak, aby wiele wnosiæ do pojedynku.
Zawodnik A pisze post na poziomie ME
Zawodnik B pisze post na poziomie MC.
Sêdzia orzeka, ¿e lepiej napisa³ zawodnik A. Jego przewaga by³a raczej standardow± przewag± miêdzy dwiema pó³kami zawodników (ró¿nica = 2/4)
Zawodnik A pisze posta, w którym umieszcza 6 movesów, z czego postaæ zawodnika B dosz³a dwa razy do g³osu, zadaj±c dwie niegro¼ne akcje (zawodnik A zainkasowa³ do tej pory:2NM // Zawodnik B zainkasowa³ do tej pory:4NM )
Sêdzia ka¿e pisaæ dalej.
Zawodnik A pisze posta, w którym atakuje przeciwnika 1 raz, natomiast zawodnik B zadaje mu jeden niegro¼ny cios.
Sêdzia przyznaje kontrê przed 6'tym ciosem w po¶cie zawodnika A.
Zawodnik B unika ciosu.
Sêdzia zalicza i zas±dza "opis sytuacji".
Zawodnik A napisa³ na poziomie ME.
Zawodnik B napisa³ na poziomie UMC.
Sêdzia ponownie przyznaje inicjatywê zawodnikowi A, jednak tym razem ró¿nic± niewielk± (3/4)
Zawodnik A pisze posta, w którym zadaje przeciwnikowi 5 akcji, a sam inkasuje jedn±.
Jako i¿ nie zdominowa³ on przeciwnika w OS ju¿ tak bardzo, nie mo¿e mieæ a¿ takiej przewagi i sêdzia przyznaje kontrê.
Zawodnik B pisze kontrê, w której og³uszy³ przeciwnika SM.
Sêdzia akceptuje i ka¿e pisaæ dalej.
Zawodnik B pisze posta, w którym atakuje 4 razy, a obrywa 2.
Sêdzia zalicza
Zawodnik B pisze dalej.
Sêdzia przerywa uzyskan± w skutek kontry inicjatywê i we wskazanym przez siebie momencie ka¿e pisaæ kto ³adniej.
Zawodnik A pisze posta na poziomie ME.
Zawodnik B pisze posta na poziomie UMC.
Sêdzia wybiera posta zawodnika A (2/4)
Zawodnik A zainkasowa³:7NM, 1SM // Zawodnik B zainkasowa³: 10NM.
Zawodnik A pisze posta w którym zadaje 1SM i 1FM.
Sêdzia zalicza i koñczy walkê.